V Kayışlar

V Kayışlar

V – Kayış Montajı İle İlgili Kısa Bilgiler

Birbirlerinden ayrılmayacak şekilde entegre edilmiş üç parçadan oluşan güç aktarım elemanıdır.
1.Kaplama bezi:
Kayışın kasnak ve dış çevre ile temasını sağlayan, ısıya, toza, yağa ve aşınmaya dayanıklı bir örgüdür.
2. Kauçuk:
Kayışa trapez şeklini vermekle birlikte, yük taşıyıcı kord ipinden yanaklar aracılığı ile yükü kasnağa ileten elemandır
3. Kord İpi:
Polyester esaslı olan kord ipi uzamaya ve yük altında mukavemete dayanıklı özelliğe sahip olup, kayışın etken genişlik bölgesinde yer alan malzemedir.

KAYIŞ MONTAJI

Kayışları düzeneğimize monta ederken tornavida ve levye gibi malzemeler kullanmamalıyız, bu malzemeler kayışlara zarar vereceğinden, kayış ömrünün kısalmasına sebep olabilir. Doğru bir montaj, tahrik kasnağının gerdirme payı kullanılarak öne doğru hafifçe alınarak kayışın kasnak kanallarına yumuşak bir şekilde oturtulması ile yapılır. Düzeneğimizin verimli çalışabilmesi için kayış doğru bir şekilde gerilmeli, kasnaklar aynı eksende olmalıdır. Aksi takdirde kayışlarımız kısa zamanda aşınır ve kopması kaçınılmaz olur.

KAYIŞ MONTAJINDA GERGİNLİK

Kayış montajı sırasında gerginliğin doğru verilmemesi durumunda, kayış kasnak kanalında patinaj yapar ve aşırı ısınmaya bağlı olarak güç aktarımını yapamaz. Bu sebepler kayışın kopması için uygun ortam yaratır .

V-KAYIŞ DEĞİŞTİRMEDE BAZI KULLANIŞLI TAVSİYELER

Düzenli bakım ile bir taşıyıcı size etkili ve problemsiz hizmet verecektir. Fakat onun değişim zamnı geldiğinde aşağıdaki tavsiyeleri kullanışlı bulacaksınız.
· Çoklu bir kayış taşıyıcıüzerinde bir kayış arızalandığında bütün kayış seti yenisiyle değiştirilmelidir.
· Eski bir kayışın yanında yeni bir kayışın kullanılmamış olmasına büyük özen gösteriniz.
· Aynı taşıyıcıda değişik imalatçıların kayışlarını karıştırmayınız.
· Kayış setinin doğru bir şekilde karşılaşmasını sağladıktan sonra, onları takmadan önce takma izlerinin kesinliği için kasnakları kontrol ediniz. Hazır olmadan takılmış kasnaklar kayışlara çok çabuk zarar verirler. Kötü bir şekilde çentiklenmiş kasnaklar ya da oluk yanları üzerine kötü takılmış kasnaklar, düzeltilmiş olmalıdır.
· Taşıyıcılar uzun bir periyod için hareketsiz olduklarında, çalışma gerilimi durma süresi boyunca gevşemiştir, kullanmadan önce yeniden gerilmelidir.

PROBLEMLER NEDENİ ÇÖZÜMÜ
Kayış kasnak içinde dönüyorsa 1- Kasnak eksenleri hizasız.
2- Kasnak kanal açısı yanlış veya kanallar aşınmış.
3- Kayışta aşırı salgı var.
4- Kayışta gerginlik değeri düşük.
5- Kayışta aşınma var.
6- Kasnak kanallarına yabancı maddeler girmiş.
1- Ayarlayınız.
2- Kasnakları değiştiriniz.
3- Gevşek tarafta bir gergi kasnağı kullanınız.
4- Gerginliği ayarlayınız.
5- Kayışı değiştiriniz.
6- Kayış kasnak sistemini daha iyi koruma altına alınız.
Kayış sık sık aşınıyorsa 1- Kasnak kanal açısı yanlış.
2- Kasnak aşınmış.
3- Kasnak ekseni hizasız.
4- Küçük kasnağın çapı olması gerekenden küçük.
5- Kasnak kanallarına yabancı maddeler bulaşmış.
1- Kasnağı değiştiriniz.
2- Kasnağı değiştiriniz.
3- Ayarlayınız.
4- Yeniden kasnak seçimi yapınız.
5- Kanalları temizleyiniz.
Aşırı gürültü var 1- Kasnak eksenleri hizasız.
2- Kayış gerginlik değeri düşük.
3- Aşırı yükleme var.
4- Kasnaklar balanssız.
1- Ayarlayınız.
2- Ayarlayınız.
3- Sistemi kontrol edip yeni kayış kasnak seçimi yapınız.
4- Mümkünse kasnak balansı yapınız veya değiştiriniz.
Kayışta şişme – yumuşama var 1- Kayışa yağ veya kimyasal maddeler bulaşmış. 1- Sistem korunaklı olmalıdır. Yeni kayış takmadan önce kasnak kanallarını benzin veya alkolle temizleyin.
Problem devam ederse PIX AOH serisi kayış kullanın.
Kayışta aşırı uzama var 1- Kasnak kanallarında aşınma var.
2- Eski ve yeni kayış aynı sette kullanılmış.
3- Aynı sette farklı marka kayışlar kullanılıyor.
1- Kasnakları tamir edin veya değiştirin.
2- Yeni bir set kayış takınız.
3- Aynı sette tek marka kayış kullanınız.
Kayış takıldıktan sonra kopuyor 1- Kayış aşırı geriliyor.
2- Sisteme yabancı madde girişi var.
3- Kayış sayısı yetersiz veya kanal açısı yanlış.
4- Kasnaklarda frenleme / ani duruş var.
1- Kasnakların merkezler arası mesafesini kontrol edin.
2- Etkin koruma sağlayın.
3- Tasarımı, kayış sayısını ve kayış kesidini kontrol edin.
4- Sistemi kontrol ederek nedenini tespit ediniz.
Kayış yüzeyinden kesikler/yarıklar oluşuyor 1- Dış yüzey gergi kasnağı kullanılıyor.
2- Kasnak çapı çok küçük.
3- Ortam sıcaklığı çok yüksek. (60 C’nin üzerinde)
4- Ortam sıcaklığı çok düşük. (-18 C’nin altında)
5- Kayışta aşırı kayma var.
1- Gevşek tarafta iç yüzey gergi kasnağı kullanınız.
2- Kasnak çaplarını kontrol ediniz.
3- İyi bir havalandırma ve soğutma sağlayınız.
4- Kayışın çalıştığı ortamı ısıtın.
5- Sistem dizaynını kontrol edin gerekirse yeniden kayış – kasnak seçimi yapın, kayış sayısını kontrol edin, kayış gerginliğini kontrol ediniz.
Kayışta aşırı vibrasyon var 1- Kayışa yağ vb. kimyasal maddeler bulaşmış.
2- Yanlış kayış seçimi yapılmış.
3- Kasnakların merkezler arası mesafesi olması gerekenden fazla.
4- Darbeli yük var.
5- Kayış gerginliği çok düşük.
6- Kasnaklar balanssız.
1- Sistemdeki korumayı artırın.
2- Tasarımı kontrol edin ve kayış seçimini yeniden yapınız.
3- Merkezler arası mesafeyi azaltın, gevşek tarafta iç yüzey gergi kasnağı kullanın.
4- Birleşik kayış kullanın, gevşek tarafta iç yüzey gergi kasnağı kullanın.
5- Gerginliği ayarlayınız.
6- Balans ayarı yapınız.
Kayışta gerginlik ayarı yapılamıyor 1- Tasarımdan uzama için toleranslar yetersiz.
2- Yanlış tip veya yanlış kesit kayış seçimi nedeniyle kayışta aşırı uzama var.
3- Kayış boyu yanlış.
4- Aynı sette farklı marka kayış kullanımı var.
1- Uygun toleransları sağlayınız.
2- Tasarım hesabını yeniden yapınız ve uygun kayış seçiniz.
3- Daha kısa kayış kullanınız.
4- Aynı sette tek marka kayış kullanınız.